Kontakt

Telefónny kontakt: + 421 907 342 477

Vyhľadávanie nehnuteľností
-
- m2

Ako sa staviame k negatívnej recenzii

 

 

24.1.2021 | Ing. Peter Matis, RSc.

 

V októbri 2020 sa nám stalo, že sme dostali našu prvú negatívnu recenziu. Myslím si, že po 4 rokoch fungovania v realitnom biznise je to uspokojivý výsledok. Nespokojná pani, ktorá chcela byť našou klientkou a nestala sa ňou napísala recenziu na našu facebook-ovú stránku a jej partner recenziu zdieľal na rôznych stránkach.

Ja som sa o tejto recenzii dozvedel tak, že mi začali písať rôzni ľudia. Klienti, čo majú s nami skúsenosti ale aj neklienti. Pýtali sa ma, čo sa stalo. Úplne prvá vec, čo ma prekvapila, bola veľkosť ohlasu, aký to spôsobilo. Dovtedy som netušil, koľko ľudí nás sleduje. Potom mi písala kolegyňa a klientka, ktorej byt sme predávali, že ju to mrzí. Ja som tento obchodný prípad poznal, lebo záujemcovia o kupovaný byt boli od začiatku problémoví a hneď som klientke hovoril, aby im byt nepredávala.

Keďže sa nám takáto vec stala prvý krát, nevedeli sme aké stanovisko k veci zaujať. Najjednoduchšie by bolo recenziu čím skôr zmazať, aby nám nekazila dobré meno. Toto nepovažujem za fér, ak sa chce firma chváliť recenziami, mala by zverejňovať aj tie negatívne. My sme túto recenziu dodnes nezmazali, stále ju nájdete na našej stránke. Po zverejnení mojej odpovede ju partner sťažovateľky zmazal zo svojho profilu (aj s mojou odpoveďou), aj keď mi sľúbil, že to neurobí.

V recenzii sa objavili aj obvinenia z porušenie zákona z našej strany (ochrana osobných údajov). Aj keď nebola podaná oficiálna sťažnosť alebo reklamácia, vec sme prešetrili, akoby podaná bola. Zodpovednej maklérke nepomohlo ani to, že je to moja manželka. Prešli sme si celý proces obchodu, komunikáciu s klientkou a s maklérom inej spoločnosti. Žiadne pochybenie zo strany našej spoločnosti alebo zo strany našich maklérov som nezistil. Čo je však prínosom takýchto situácii je to, že sme niektoré veci zmenili. Ak firma negatívnu recenziu správne spracuje, môže ju to posunúť dopredu.

Hovorí sa, že aj negatívna reklama je reklama. Podnikám už 13 rokov. Podnikanie ani marketing sa v škole naučiť nedajú. Všetko sa učím za pochodu, v praxi. Vymýšľam aktivity, marketingové akcie, ktorými by sme sa priblížili k ľuďom. Mám filozofiu, že reklama nemá byť otravná a práve naopak – aj reklama môže byť prínosná. Ale žiadnou aktivitou, ktorú som doteraz vymyslel sme nezískali taký ohlas, ako po tejto recenzii. Najlepšie to vyjadruje graf pozretí našej stránky.

 

 

Keď som toto videl, napadlo mi, že by som mal poslať autorke negatívnej recenzie ďakovný list a plnú tašku reklamných predmetov. Asi by sa to ale nestretlo s pochopením, ale nikto pre nás ešte takú úspešnú reklamu neurobil.

Recenzia ma inšpirovala ešte k jednej aktivite. Z obsahu bolo jasné, že pani v problematike „pláva“. To je samozrejme bežné pre človeka, ktorý sa v tejto oblasti nepohybuje. Rozhodol som sa napísať sériu osvetových článkov určených širokej neodbornej verejnosti k témam, ktoré súvisia s realitami.

 

Našli ste chybu? Napíšte nám: matis-ZVNC-mtsreality.sk